דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רתכת - מחרטה 

מאת    [ 26/01/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 4315 פעמים ]

מחרטה ורתכות – כלים למביני עניין

מחרטה היא מכשיר חשוב ביותר בידי מסגרים כמו גם בידי נגרים. מכשיר זה משמש לצורך ביצוע חריטות על גבי משטחים שלמים. קיימות מחרטות מסוגים שונים, כאשר היעילות שבהן מופעלות על ידי מחשב. הפעלה כזו מאפשר יצירה של חריטה מורכבת יותר, אך במקביל גם ברמת גימור גבוהה יותר. גם רתכות הם מכשירים חשובים בידי מסגרים בעיקר, והם המאפשרים חיבור איכותי בין שני פיסות מתכת.

מחרטות תעשייתיות

מחרטות תעשייתיות הן כל אותן מכונות המאפשרות ביצוע חריטה על גבי משטחים גדולים, כמו למשל דלת של ארון, צד של מיטה ועוד. מרבית הרהיטים המיוצרים בצורה תעשייתית עוברים דרך מחרטה בשלב זה או אחר. שימו לב לרהיטים שיש לכם בבית. בכל פעם שאתם רואים איזשהו קישוט החרוט בהם, תדעו שהמחרטה עבדה שם.

אותו הדבר אמור גם לגבי מוצרי המתכת בבית. כך למשל, כיום מקובל מאוד לחרוט את שם החברה על המוצר שלה, זאת במיוחד אם המוצר איכותי. לכך יש סיבה שיווקים חשובה מאוד. אם יש לכם נגיד מכונת קפה במטבח, והאורחים שלכם נהנים מאוד מהקפה שאתם מכינים להם, אז יכול מאוד להיות שהם יסתכלו על יצרנית המכונה וילכו לקנות מכשיר כזה גם לעצמם. שם החברה החרוט על המוצר יישאר עליו עד יומו האחרון, מה שלא בהכרח יקרה אם יכתבו את שמו בצבע חיצוני. חברה העומדת מאחורי המוצר שלה, מעדיפה להשתמש במחרטה ולא בצבע.

רתכות

גם רתכות הם מכשירים חשובים ביותר עבור תעשיית המתכת. רתכות הן שמאפשרות חיבור בין שני גושי מתכת ויצירה של מוצר סופי אחד. בכל פעם שצריך לייצר מוצר מוגמר משתמשים בחיתוך וריתוך של מתכות, והדבר האמור נכון לגבי כל סוגי הייצור, החל מצעצועים ועד למטוסים.

רתכות קיימות מכל מיני סוגים, כאשר השוני ביניהם נובע מנוחות העבודה ומאיכות התפר. הרתכות המתוחכמות יותר מופעלות באמצעות מחשב, ולכן נותנות תוצאות יוצאות מהכלל בדיוקן.

חשוב לזכור שהרתכת משתמשת בחומר שלישי כדי לחבר בין שני גושי המתכת, חומר זה עלול להשאיר סימנים לא אסתטיים על גבי המוצר המוגמר. מסיבה זו חשוב ביותר לבחון מה רמת הגימור של התפר המתקבל על ידי הרתכת. ישנם ענפי ייצור שבהן חוזק הקשר זה הדבר הקריטי ביותר, אך יש תעשיות שמעריכות מאוד רמת גימור טובה של ריתוך. כך למשל, בייצור מוצרי נוי או צעצועים, איכות הריתוך חשובה ביותר.

רתכות משמשות לא רק את הפועלים והעובדים המיומנים במפעלי ענק, אלא גם ילדים בשיעורי אלקטרוניקה, הלומדים עקרונות בסיסיים של פעילות מעגל חשמלי.

רתכות ומחרטות הם כלים מקצועיים המשמשים בעלי מקצוע רבים, כמו גם חובבנים רבים. כשאנו מגיעים לדבר על אנשים הזקוקים למכשירים אלו לצורך עבודתם השוטפת, אז חשוב ביותר להקפיד על איכותם ועל התאמתם לצורך המקצועי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב